JOM

SPR

SPR
KLIK UNTUK SEMAK STATUS ANDA

Laman Web Rasmi PLKN

Laman Web Rasmi PLKN
Laman Web Rasmi PLKN

RAKAN PLKN FACEBOOK klik follow

Followers

BSKN

Monday 15 October 2012

DIRASUK ?????? BENAR ATAU TIDAK SETIAP PELATIH PLKN ADA KISAHNYA SENDIRI !!!!! HANTU ATAU MOMOK MERASUK PELATIH PLKN ??????

SERAM !!!
MENAKUTKAN!!!
TRAUMA!!!
PENGALAMAN!!!


Assalamualaikum, salam sejahtera, salam 1 Malaysia.

Kepada saudara saudari pembaca, tidak kira dimana pun kamu berada semoga anda berada dalam keadaan   sihat sejahtera semua. Bukan la admin nak bercerita atau nak mengarut seperti yang anda semua nampak gambar di atas, apa yang pasti masing-masing ada cerita atau pengalaman yang mungkin tersembunyi sebalik pengalaman berada di Program latihan Khidmat Negara di kem PLKN seluruh negara.

Sedikit apa yang admin ingin kongsikan dimana terdapat beberapa cerita, situasi, atau kejadian aneh yang pernah menimpa segelintir pelatih PLKN itu sendiri ada diantaranya ternampak kelibat bayang-bayang, terdengar suara, tangisan budak kecil, histeria dan bermacam-macam lagi.

Kisah seperti ini biasanya terjadi dimana-mana saja kem yang selalu kita sendiri melihat berita-berita ini dikongsikan melalui penyampaian cerita tidak kira dari perbualan sesama rakan atau media sosial yang sering kita gunakan seperti facebook, dan sebagainya.

Apa yang pasti kejadian seperti ini bukanlah dirancang oleh mana-mana pihak bagi menakutkan pelatih PLKN itu sendiri. Ini adalah suatu dugaan atau lebih sesuai dikatakan takdir yang datang yang kita sendiri tidak dapat mengelak atau menduga kehadiran dan kita jangka perkara seperti ini akan berlaku.

Bagi mereka yang tidak memasuki PLKN ini atau mereka yang akan masuk PLKN ini bukanlah satu sebaran berita yang ingin menakutkan anda cuma kita berkongsi sedikit pengalaman. Perkara seperti ini dapat kita elakkan sekiranya kita kuat semangat sentiasa berdoa dijauhkan perkara-perkara gangguan seperti ini. Insyallah mereka yang beriman sentiasa dilindungi Allah S.W.T.



Terdapat juga yang kita dengar mereka yang mengalaminya sendiri histeria sampai kelam kabut satu kem, ramai yang pengsan meracau-racau. Pelik tapi inilah hakikatnya. Apa yang pasti admin di sini tahu bahawa semangat adik-adik semua tinggi hebat dan tidak gentar pada cabaran yang datang. Cuma kita sentiasa beringat kerana mulut badan binasa, oleh itu kita dapat menjaga mulut kita, jangan kita selalu takbur dan cakap besar. Insyallah Allah itu sentiasa melindungi orang-orang yang mendekatkan diri pada-Nya dan memohon pertolongan dari-Nya.

Jadi kita cubalah kita melangkah bermula dari hari ini dengan bersolat dan setiap kem PLKN itu sendiri mempunyai surau .cuba-cubalah kita ikhlaskan diri sentiasa pergi ke surau tanpa ada rasa kecewa atau dipaksa dilubuk hati saudara saudari dan diteruskan sehingga anda keluar dari kem. Agama itu adalah tiang agama tanpa agama siapa lah bangsa itu.


Cerita ini bukan untuk direka untuk menakutkan, ianya adalah sekadar berkongsi pandangan serta sedikit kebaikan kepada semua supaya kita sedar dan sentiasa berfikir untuk kita maju kehadapan. mudah-mudahan saudara saudari tampil lagi dengan pengalaman yang lebih baik dari ini sesungguhnya yang buruk itu datangnya dari diri kita sendiri dan yang baik itu dari Allah.

ilmu itu adalah pakaian kamu,

Sekian




No comments:

Post a Comment

pok pet pok pet